tirsdag 14. oktober 2008

Norskfaget


Det å gjøre seg forstått er viktig hvis man vil leve et fullverdig liv. Hvis man skal gjøre seg forstått både skriftlig og muntlig er det viktig at man har et felles språk. Vi som bor i Norge har et felles språk. Vi snakker norsk. Men hvorfor skal vi ha et eget språk hvis man ikke klarer å bruke det? Hvis vi ikke blir forstått, eller hvis vi ikke klarer å uttrykke oss og si hva vi mener både skriftlig og muntlig? Det er derfor vi lærer norsk på skolen. Det er derfor norsk er så viktig. Vi lærer en del grammatikk, men også om norsk historie og norske historiske personer. Det som er spesielt med norskfaget er at vi også lærer nynorsk.

Jeg har egentlig aldri syntes at norsk har vært vanskelig, men heller ikke super enkelt. Norsk har bare alltid vært der. Det norske språket har blitt en del av meg og min timeplan. Jeg ser ikke på det som en stor utfordring å snakke, lese eller skrive norsk. Det er jo noe jeg gjør daglig.

Jeg syntes det virket som en fin og spennende ide når jeg fikk høre at vi skulle lage vår egen blogg. Jeg leser mange andre blogger, men tanken på å lage min egen blogg, må jeg innrømme at egentlig aldri har slått meg. Jeg har aldri blogget før, men jeg er alltid klar for nye utfordringer =) Det blir spennende å se hva dette bloggprosjektet fører til, og jeg gleder meg til å komme ordentlig i gang.

Ingen kommentarer: