lørdag 21. mars 2009

Prosjekt: Reklame

Vi har arbeidet med et prosjekt i norsken. Oppgaven gikk ut på at gruppene skulle lage en reklame-/infofilm til de nye 1. klassingene som skal begynne på Sandvika Videregående skole til høsten. Alle SSP klassene skal kåre en klassevinner. Klassevinnerfilmen skal konkurrere mot de andre vinnerne i de andre klassene. Rådgiverne skal plukke ut hovedvinnerfilmen som skal vises for høstens 1. klassinger.

Gruppen min besto av Espen T, Sigrid, Thomas, Henrik og meg. Vi hadde mange ideer om hvordan vi ville løse oppgaven. Første gangen vi arbeidet med oppgaven skrev vi et manus. Manuset innehold en disposisjon av de ulike elementene vi ville vise førsteklassingene. Presentasjon av viktige personer, og ”veibeskrivelser” til ulike rom på skolen.

Vi fikk en hel fagdag til rådighet. Vi begynte dagen med å gå rundt å ta bilder. Vi filmet også litt, men vi hadde ikke noe ordentlig filmkamera, og vi fant ut at det ble bedre med bare bilder. Vi tok masse bilder. Senere plukket vi ut bildene vi syntes var best, og satte det sammen i en photostory.

Etter skolen en dag, leste vi inn lyd på photostoryen. Vi la til mange ekstra plussord som ga en positiv effekt. Vi ble ganske fornøyd med resultatet.

Jeg ble utrolig imponert når jeg så de andre i klassen sine filmer. Jeg synes alle var utrolig bra, og alle var så forskjellige! Det som skilte vår film ut fra mengden var at vi hadde lagt hovedvekten på informasjon. De fleste andre gruppene hadde lagt hovedvekt på humor.

Reklameprosjektet var et nytt og spennende prosjekt. Det ble ikke så vanskelig og stressende som jeg trodde. Jeg syntes vi klarte å løse oppgaven på en god måte. Det eneste som var negativt var mangel på utstyr. Det er vanskelig å lage film uten filmkamera :)


Jeg synes filmen til vinnergruppa i klassen var veldig bra. Men alle filmene var forskjellige, og gode på hver sin måte.

Ingen kommentarer: