lørdag 21. mars 2009

Max Manus

1STA/B/C var så heldige å få lov til å dra på kino en torsdags morgen, og se på Max Manus! Jeg gledet meg utrolig mye, for så treig som jeg har vært, har jeg faktisk ikke fått sett filmen før. Jeg har hørt utrolig mye positivt om filmen, og jeg innrømer at forventingene var høye.

Filmen innfridde så og si alle forventningene mine. Jeg koste meg i kinomørket. Skuespillerprestasjonene var høye. Hovedpersonen Max Manus ble spilt på en flott måte av skuespilleren Aksel Hennie. Jeg følte at jeg ble dratt med tilbake til krigen. Jeg fikk en kald følelse av hvordan det må ha vært å leve under den tunge tiden.

Når filmen var slutt og lysene ble slått på, er det normalt at man går hjem. Men ikke vi! Vi var så utrolig heldige, og fikk en spesialavtale med regissørene av filmen Espen Sandberg og Joachim Rønning. Disse to fortalte om hvordan det var å produsere Max Manus. De fortalte om triks de måtte bruke for å få Oslo 2009 tilbake til krigens dager. De fortalte også litt om dataanimasjonene de hadde brukt i filmen. Det som jeg syntes var merkelig (på en positiv måte) var at regissørene ikke var gamle. Dette var unge gutter, som virkelig hadde fulgt guttedrømmen sin. Dette beviser at det er viktig å ikke gi opp!
Alt i alt var Max Manus en super bra film! Jeg anbefaler den herved på det varmeste til alle som ikke har sett den! :)

Ingen kommentarer: